Wedstrijdverslagen

NK tickets en eremetaal voor Turnclub P.i.T

In het weekend van 16 en 17 maart mochten een aantal turnsters van Turnclub P.i.T naar Tilburg afreizen voor de halve finale NK.

Op zaterdag 16 maart kwamen Nevaeh Manuputty en Sophie van Engelenhoven in actie binnen de categorie jeugd tweede divisie. Beide turnsters turnen hun eerste seizoen in dit niveau. Een knappe prestatie dat zij deze halve finale hebben weten te bereiken. Nevaeh begon helaas niet lekker op het toestel balk maar wist zich vervolgens goed te herpakken en op de overige toestellen mooie oefeningen neer te zetten. Op sprong wist zij zelfs een toestelfinale te bemachtigen. Allround werd ze knap 6e. Bij Sophie verliep niet alles zoals gepland maar ze kan trots zijn op wat ze heeft bereikt met als hoogtepunt tijdens deze wedstrijd twee mooie tsukahara’s op sprong. Allround werd ze 18e.

In wedstrijdronde 5 was het de beurt aan Marleen Epskamp, Senior tweede divisie. Zij startte sterk op balk met wederom een stabiele en originele oefening. Op vloer miste Epskamp wat controle waarmee zij helaas een punt heeft laten liggen. Knap herpakte ze zich op sprong waar zij voor het eerst in haar carrière twee tsukahara's gesprongen heeft, met succes! Op brug maakte Epskamp haar halve finale prachtig af waardoor zij vierde werd en een ticket voor het NK in de wacht sleepte. Ook op brug en balk bleek haar score goed genoeg voor een NK ticket voor de toestelfinales!

Op zondag 17 maart was het de beurt de aan senioren derde divisie, Daantje de Vries en Jayda Neervoort. Daantje turnt het gehele seizoen al stabiel en wist ook vandaag weer knap een goede meerkamp neer te zetten. Op sprong behaalde ze een persoonlijke overwinning met haar eerste overslag salto. Zij mocht het brons en een ticket voor het NK in ontvangst nemen. Voor Jayda lag de lat vandaag hoog. Een podiumplaats was nodig om een ticket voor het NK te behalen. Ze zat echter goed in de wedstrijd en turnde een mooie meerkamp. Hoogtepunten waren haar vloeroefening en twee goed uitgevoerde tsukahara’s op sprong. Ze mocht welverdiend het zilver in ontvangst nemen. Als kers op de taart behaalde ze naast haar NK ticket ook een toestelfinale sprong.

2024-03-18

www.turnclubpit.nl

Den Haag - Afgelopen zondag turnden de eredivisie turnsters van P.i.T hun 3e landelijke wedstrijd. Kaily Meerwijk had de puntenlimiet… Meer >

Afgelopen weekend kwamen de beste turnsters van Nederland samen in Den Haag voor het NK turnen divisie 1, 2 en 3. P.i.T turnsters… Meer >