Tweede voorronde in het rayon voor Turnclub PiT

Afgelopen zaterdag mochten de junioren van de 4e divisie en niveau 6 in Amersfoort verschijnen voor de tweede voorronde van het rayon.

In wedstrijd 2 was het de beurt aan het eerste niveau 6 team bestaande uit Sanne van de Heuvel, Lise Buitenhuis, Luna ter maat . De sfeer van de wedstrijd zat er goed in en de meiden waren ontzettend positief gedurende de wedstrijd. Luna mocht als eerste de wedstrijd aftrappen op het toestel balk. Hier turnde zij een ontzettend mooie oefening zonder vallen met als hoogte punt de randslag op de balk. Ook Lise en Veerle wisten op de balk te blijven staan. Op het toestel vloer hebben de meiden mooie oefeningen laten zien. Veerle turnde hier een strakke oefening waarbij de overslag ruim was gelukt. In de oefening durfde ze zelfs naar de jury te lachen.  De meiden hebben op het toestel sprong strakke sprongen laten zien en erg beheerst geturnd. Lise heeft hier de salto gesprongen en dit ruim geland. Als laatst werd het toestel brug geturnd. Hier wist Sanne de hoogste brug score te behalen en is daarmee eerste op het toestel brug! Ze turnde een ontzettend strakke oefening.  Het team is uiteindelijk net naast het podium op de vierde plek beland.
In dezelfde wedstrijd op de andere baan turnden Elisa Cicuto en Gigi Mulders samen met twee turnsters van Sportbalans Culemborg. Zij kwamen uit in junior supplement E. Beide turnden een prachtige wedstrijd die nagenoeg foutloos verliep. Gigi besloot vrijdag nog ‘even’ een nieuwe sprong uit te proberen tijdens de training, en liet tijdens de wedstrijd een prachtige yamashita zien op sprong. Elisa moest de vorige wedstrijd aan zich voorbij laten gaan, maar was gedreven er dit keer het beste van te maken. Alles viel op zijn plek en Elisa liet plaatjes van oefeningen zien op alle toestellen!
Individueel werd Gigi 1e en Elisa 6e. Als team mocht ze dan ook op de hoogste trede gaan staan.

In wedstrijd 3 mocht het tweede team van de challenge bestaande uit Alize Verbeek, Evita van Laar en Sanne Oevering. Zij mochten de wedstrijd beginnen op het toestel vloer. De zenuwen waren tijdens de wedstrijd goed te merken maar ze bleven positief. Dit heeft voor een gezellige wedstrijd gezorgd. Op vloer mocht Evita beginnen met als hoogte punt de overslag in haar oefening. Zij turnde hier erg goed op de muziek. Op het toestel sprong hebben de meiden netjes gesprongen. Hier turnde Sanne mooie arabier tot kniezit.  Daarna zijn ze door gegaan naar brug. Hier ging het bij het inturnen bij iedereen erg goed. Tijdens de wedstrijd oefeningen zelf hadden turnster iets meer last van de zenuwen. Alize turnende op brug een goede oefening met een erg mooi bovenstukje. Als laatst werd het toestel balk geturnd. Hier waren de turnsters erg zenuwachtig voor. Ze waren zelf erg blij toen de oefeningen voor bij waren. Ze hebben tijdens hun oefeningen rust laten zien en niet opgegeven als er wat fout ging. Dit team is uiteindelijk op de vijfde plek beland.

Het is nog even afwachten tot het bekend gemaakt worden wie er is geplaatst voor de toestelkampioenschappen of eventuele finales.

2024-03-13

www.turnclubpit.nl

Den Haag - Afgelopen zondag turnden de eredivisie turnsters van P.i.T hun 3e landelijke wedstrijd. Kaily Meerwijk had de puntenlimiet… Meer >

Afgelopen weekend kwamen de beste turnsters van Nederland samen in Den Haag voor het NK turnen divisie 1, 2 en 3. P.i.T turnsters… Meer >