Algemene voorwaarden

Contributie

De contributie dient vooraf te worden betaald en betreft een maandcontributie. De inning ervan geschiedt maandelijks via automatische incasso. Na het twee keer storneren van de contributie wordt bij elke opvolgende stornering € 5,00 administratiekosten extra in rekening gebracht. Bij herhaaldelijk storneren volgt een gesprek met het bestuur en penningmeester om naar een oplossing te zoeken. Mocht blijken dat er geen verbetering optreedt kan het bestuur besluiten tot het ontzegging van de les.

Korting bij meerdere leden uit een gezin:

Inschrijfgeld (eenmalig)

Ieder extra lid uit hetzelfde gezin is geen inschrijfgeld verschuldigd.

Bondscontributie en lidmaatschap KNGU

• Ieder lid dat is ingeschreven bij PiT is automatisch ingeschreven bij de turnbond, de KNGU. Daarvoor wordt bondscontributie in rekening gebracht.
  • Voor het kalenderjaar 2023 bedraagt de bondscontributie: € 30,00 (t/m 15 jaar) en € 36,00 (vanaf 16 jaar of ouder).
  • De bondscontributie wordt een keer per jaar in rekening gebracht, te weten in januari.
  • Indien men later in het seizoen lid wordt, zal de bondscontributie (naar rato) in de eerstvolgende contributieronde in rekening worden gebracht.
  • Een lid van de KNGU is automatisch verzekerd voor ongevallen en wettelijke aansprakelijkheid. Voor de bepalingen en polisvoorwaarden verwijzen wij naar de site van de KNGU

* Op de bondscontributie en eventuele verhogingen hierop door de turnbond hebben wij geen invloed.

Opzegtermijn en overgangsperiode

De opzegtermijn voor het beëindigen van het lidmaatschap is 3 maanden. Er dient voor het einde van de maand opgezegd te worden, de opzegtermijn start dan per eerste van de volgende maand. Bij vermindering van uren is er een overgangsperiode van 2 maanden tenzij dit met bestuur en leiding anders is besproken of dit vanuit de club geïnitieerd is.

De opzegging of mutatie kan enkel en alleen schriftelijk en per email vóór het einde van de maand geschieden bij onze ledenadministratie (leden@turnclubpit.nl).

Voor selectieleden geldt dat er bij opzegging van het lidmaatschap mogelijk een eindafrekening volgt voor de ingeschreven wedstrijden. De opzegging is pas definitief als deze betaald is.

Wanneer een selectielid opzegt, zullen er na datum van opzegging geen wedstrijden meer volgen. De opzegtermijn is bedoeld om eventueel af te bouwen en afscheid te nemen van de groep. Strippenkaarten waar nog strippen op staan bij beëindiging van het lidmaatschap worden niet teruggenomen door PiT. Wellicht kunt u deze verkopen aan één van de andere leden.

Wijzigingen

• Indien een turn(st)er tijdens het seizoen naar een hoger niveau gaat, zal de contributie worden aangepast naar het aantal uren voor het geldende niveau.
  • Wijzigingen worden primair door het lid schriftelijk doorgegeven en geconfirmeerd door de trainer.
  • Adres, telefoon of email wijzigingen dienen door het lid zelf te worden gewijzigd via de App Club Assistent of door in te loggen op de website, bij de MyClub pagina.
  • Als het niet doorgeven van wijzigingen leidt tot problemen bij de contributie inning, wordt € 5,00 extra voor de gemaakte kosten in rekening gebracht.

Uitval van lessen

• Er wordt geen restitutie verleend voor lessen die uitvallen door de door de overheid vastgestelde feestdagen of andere activiteiten/besluiten.
  • Tijdens schoolvakanties wordt er in principe niet doorgetraind met uitzondering van de selectie groepen. Voor deze groepen zal de train(st)er aangeven óf, waar en wanneer de vakantietrainingen zullen plaatsvinden. De trainingen dienen dmv een strippenkaart extra betaald te worden.
  • Tijdens de zomervakantie wordt er geen training gegeven. De contributie is gebaseerd op een heel kalenderjaar en wordt dus ook in de vakanties doorberekend.
  • Als door ziekte van de train(st)er of andere onvoorziene omstandigheden sprake is van lesuitval, dan zal PiT trachten een vervangende train(st)er of les te organiseren. Desondanks kan er geen restitutie plaatsvinden als dit niet lukt, noch kunnen hier andere rechten aan ontleend worden. In het geval van onvoorziene omstandigheden, overmacht of calamiteiten, behoudt PiT zich het recht voor de georganiseerde lessen, trainingen en activiteiten te onderbreken, verplaatsen en/of annuleren, zonder dat hiermee aanspraak gedaan kan worden op restitutie of verrekening van lesgeld of overige kosten. Met overmacht/onvoorziene omstandigheden, wordt elke omstandigheid bedoeld die buiten de macht van onze organisatie is gelegen en die leidt tot verhinderen van het geven van een les, training of activiteit.

Aansprakelijkheid bij ongevallen en/of diefstal

• De trainingen van PiT worden op een kwalitatief hoog niveau gegeven door professionals. Ondanks alle veiligheidsmaatregelen kan een ongeluk voorkomen. PiT kan niet aansprakelijk worden gesteld voor voortkomend letsel door of na een ongeval.
  • Turnclub PiT kan niet aansprakelijk worden gesteld bij verlies of diefstal van persoonlijke bezittingen. Wij adviseren om geen waardevolle spullen en/of mobiele telefoons mee te nemen naar de trainingen. Anderzijds adviseren wij u deze spullen niet in de kleedkamers te laten liggen maar aan de trainer te geven of in de turnhal te leggen.

Omgang

• PiT hanteert een Veilig Sport Klimaat binnen de lessen en vanuit de trainers.
  • Wij hebben respect voor elkaar en respecteren ieders mening , geloof en/of grondslag.
  • Discriminatie en/of pestgedrag wordt in geen enkele vorm geaccepteerd. Dit kan leiden tot ontzegging dan wel het royeren van een lid.

Voor de challenge en selectie groepen zijn er aanvullende regels welke te vinden zijn in het selectieboekje. Zie de link hieronder.

/site-versions/release/club-assistent/upload/turnclubpit/content/SELECTIEBOEKJE%202023-2024%20versie%201_4.docx

Blijf op de hoogte!