Team van turnclub P.i.T tot landskampioen gekroond

Afgelopen zondag waren de hoogste niveau's van het Nederlandse turnen aan de beurt om hun kunsten te vertonen in Purmerend.

Het niveau 1 team mocht de spits afbijten op het toestel balk en dat is altijd spannend! Tijdens elk toestel werden er drie prima scores bij elkaar geturnd waarbij iedereen haar steentje bij gedragen heeft aan de teamuitslag! Individueel werd Jaelynn Pieters 1e, Kaylanne van Beek 3e, Ise Buitendam 9e, Sara Bakker 20e en Loïs Gerritsen 24e.

Tijdens deze wedstrijd pakte het P.i.T team wederom goud waardoor het ook de seizoenstitel wist te veroveren.

In de tweede wedstrijd was het de beurt aan Kaily Meerwijk en Lynn Hopman. Op vloer hebben beide meiden een prima oefening geturnd met ruimte voor verbetering. Op sprong liet Lynn een prachtige eerste sprong zien, maar moest helaas de wedstrijd staken na haar tweede sprong waarbij ze niet lekker terecht kwam. Meerwijk turnde een hele knappe tsukahara met hele schroef en moest de wedstrijd in haar eentje vervolgen. Op brug en balk turnde ze naar kunnen! Uiteindelijk werd Kaily dit keer knap 5e bij de Jeugd Eredivisie.

Op zondag 14 april mochten de turnsters van niveau 1, die als team de kampioenstitel al binnen hadden gehaald, nu individueel… Meer >