Bouw turnhal

Er wordt hard gewerkt aan de fundering en de vloer bij valkuil 1.

Start bouw Turn & talent ontwikkelingscentrum

Ruim een half jaar na het collegebesluit is het dan eindelijk zover, Michel Klok en Manja Moraal van Expect More zet samen met hoofdsponsor Mr. Fillet de eerste schep in de grond van het prachtige Turn & Talent Ontwikkelingscentrum Midden Nederland.

Feestelijk momentje. Met dank aan Mr. Fillet aan de Parkweide in Ede konden we bouwwerkers en enkele genodigde genieten van een heerlijk kiphapje.

“Het is een project van lange adem, maar door vastberadenheid zijn we waar we nu staan en hebben we ook deze mijlpaal behaald. Onze droom voor de turnsters is weer een stapje dichterbij gekomen” aldus Michel Klok.

Als het straks af is kunnen kinderen van alle leeftijden en op elk gewenst niveau werken aan de ontwikkeling van hun talent. Niet alleen turntalenten zijn welkom in dit nieuwe centrum, de samenwerking wordt opgezocht met diverse enthousiaste partijen die ook boven in de danszalen terecht kunnen en in de kantoorruimtes beneden, dus wij kijken nu al uit naar de opening!

Definitieve indeling turnhal

02-02-2024

De indeling is nu definitief vastgesteld.

Hieronder een mooi plaatje van de toestel opstelling met o.a. de open en gesloten valkuilen. En ja, het worden roze valkuil blokken :-)

Groen licht bouw turnhal

23-01-2024
Eind september 2021 was de eerste afspraak bij bouw,-  en ontwikkelingsmaatschappij Bruil Ede voor een kennismakingsgesprek. Nu 2,5 jaar later !!!, zetten we onze handtekening onder de koop,- en realisatieovereenkomst. De bouw van onze eigen professionele turn accommodatie wordt werkelijkheid.

Stichting Expect more
Stichting Expect more is verantwoordelijk voor de exploitatie van de nieuw te bouwen professionele turnhal.

Artist impression
Onderstaande 3D schetsen geven een aardig beeld van de te bouwen hal. Binnenkort hopen we de eerste beelden van de bouw te delen. We kunnen niet wachten!

De Gelderlander: Turnclub P.i.T wil professionele hal bouwen in Ede-Zuid
25-08-2023.
Turnen is populair in Ede. De vijf plaatselijke verenigingen hebben samen meer dan tweeduizend leden, die de sport op verschillende niveau’s beoefenen. Het grootste deel sport in de gymzalen die verspreid over de gemeente staan. In Ede-Noord staat weliswaar een professionele accommodatie, maar die is overvol. Vandaar dat P.i.T een tweede hal wil bouwen aan de Geerweg in Ede-Zuid. Lees het hele artikel hier (betaalmuur).
Plan professionele turnhal
10-01-2023.
PiT zal één van de huurders worden van de nieuw te bouwen volledig ingerichte professionele turnhal aan de Geerweg te Ede. De bedoeling is om alle selecties hier onder te brengen. Naast deze hal zal PiT ook gebruik blijven maken van de accommodaties in Lunteren en Kernhem voor recreatie en freerun.
Ede-Stad: Bouw turnhal en boulderhal in Ede-Zuid
01-09-2022
Op een voormalig bedrijventerrein aan de Geerweg in Ede-Zuid worden een turnhal en een boulderhal (klimhal) gebouwd, alsmede een reguliere bedrijfshal. Lees het artikel hier (betaalmuur).