P.i.T scoort landelijk eremetaal tijdens NK turnen

Afgelopen weekend kwamen de beste turnsters van Nederland samen in Den Haag voor het NK turnen divisie 1, 2 en 3. P.i.T turnsters gingen met 6 medailles en 1 beker weer huiswaarts.

Jeugd turnster Katja van Oudenaarden liet 3 prachtige oefeningen zien op sprong, balk en vloer. Ontzettend veel groei was zichtbaar, maar helaas zorgde de oefening op brug weer voor een daling in het klassement. Van Oudenaarden werd 11e van Nederland in supplement C.

Junior B turnsters Noortje Dekker en Quinty van Ingen begonnen sterk op brug. Dekker werd de spanning op het toestel balk toch wat te hoog waardoor ze een val moest incasseren, maar turnde drie mooie oefeningen waar ze 10e van Nederland mee werd!
Van Ingen kon de kalmte wel de gehele wedstrijd bewaren en werd 3e van Nederland op de meerkamp en 2e over alle prestaties van het hele seizoen waar ze zelfs 1 kwalificatie gemist had. Op zondag mocht van Ingen een tweede meerkamp turnen want alle toestelfinales waren behaald! Ze hield haar hoofd koel en bewaarde haar laatste energie voor de juiste momenten. Op sprong werd Quinty tweede, op brug vierde, op balk derde en ook op vloer werd ze tweede met een prachtige dubbel salto.

Marleen Epskamp (Senior B) startte met zelfvertrouwen aan haar meerkamp. Een knappe wedstrijd zette zij neer waar we soms op iets hogere punten hadden gehoopt, maar waar we wel enorm trots op zijn! Marleen werd 10e in de meerkamp en 4e van het gehele seizoen. Op  zondag mocht zij nog aanvangen op de toestellen brug en balk. Ze wilde er helemaal voor gaan en wist dat er kansen lagen, maar helaas werd de spanning Marleen iets teveel! Toch hoort Epskamp bij de beste 7 van Nederland op brug en beste 8 op balk.

Senior C turnsters Jayda Neervoort en Daantje de Vries laten het gehele seizoen al een mooie stijgende lijn zien. Ze begonnen hun meerkamp op het toestel balk maar helaas waren de zenuwen beide turnsters de baas. Op vloer wisten zij zich echter geweldig te herpakken en lieten hier een indrukwekkend programma zien. Jayda turnde een oefening met de hoogte moeilijkheid van alle deelnemers en Daantje turnde met succes haar eerst dubbel salto. Ook op sprong en brug wisten deze meiden het beste uit zichzelf te halen. Daantje eindigde als 10e en Jayda als 16e.

2024-04-28

www.turnclubpit.nl